24.5.13

مرسال للمشردين في أنحاء الأرض

one of my favorite parts @ Paris Je T'aime movie 

إلى كل الغلابة المُشردين في جميع أنحاء الأرض.. اللي خايفين الليلة دي الخوف اللي بيطير النوم من عينيهم.. واللي لما النوم بياخدهم ويصحوا تاني مبيقدروش يقوموا يتحركوا من على السراير عشان معندهمش سبب قوي للصحيان .. اللي حاسين بحاجات كتير مش عارفين يقولوها أو يبلوروها بأي صورة ..
واللي شايفين العالم فوضاوي ومُحيِّر .. اللي معندهمش إجابات ومش قادرين يفهموا الناس المُقربين لما بيتكلموا (أو بالأحرى خايفين يفهموا غلط)، الغرقانين ف النوستالجيا والحنين للماضي أوالنظر للمستقبل وتوَّقُع الأسوأ والأسوأ منه ..
منعدمي الشهية وكل الرغبات الحياتية باستثناء الرغبة في التتنيح وعدم فِعل شيء ..
وإلى كل اللي مشتركين في الحاجات ديه كلها أو مش مشتركين غير في حاجة أو اتنين.. أو يمكن مش مشتركين خالص والرابط الوحيد بيننا إنهم مش لاقيين حد يفهم اللي هما محتاجينه بالظبط.. مش عاوزين يدوروا على حد، هما عاوزين الحد هو اللي يدور عليهم..

أنا هنا بشارككم نفس الإحساس .. متخافوش .. يعني هو أنا مش عارفة لو حد خايف ممكن يقول لحد تاني خايف زيه ميخفش.. بس مُش عيب..ولأني مش بعرف أكدب ولا أبقى Fake (ممكن تسألوا عليا أي حد عارفني للمزيد من الثقة )..بالتالي أنا بقولكم دلوقتي إن كل حاجة هتبقى كويسة..
Hold one wherever you are :)

......................


عارف أنا نفسي ف ايه؟؟

نفسي في حاجة من الخمس حاجات اللي مينفعش تطلبهم من حد فبتتعمد الاكتفاء الذاتي  رغم إنك خايف اوي وهتبقى احسن كتير لو فيه حد هنا هنا ساند راسك على كتفه ومبتتكلمش..


......................

تصبحوا على خير أيها الغلابة..حاولوا تناموا كويس عشان تعرفوا تخلصوا الالكترونكس في معادها.


.
.