21.1.16

عشر Screenshots..وهروب آمن من المذاكرة


لا أمتلك راحة البال والصفاء الذهني الكافي للامتحان الأخير... بدلا من ذلك أحاول استيعاب ما أود الاعتراف به والتساؤل المستمر "من الشخص الذي سأركض نحوه حينما ينتهكني التعب إن كنت في غرفة تحتوي كل من أحب؟.."
استمع لـ Dido في خلال مرور تلك الأفكار تردد أنها لم تجد مكانا يحتويها بعد، وتعتذر لأنها ليست واقعة في الحب هذه المرة أيضا، ثم تَعرِض حياتها في الكورس(chorus) للإيجار على الأقل حتى تستطيع شرائها وامتلاكها بالكامل.

............................
  
"أي إنسان منكم له مئة خروف وأضاع واحداً منها ،
ألا يترك التسعة والتسعين في البرية ويذهب لأجل الضال حتى يجده؟ "

بعيدًا عن التشبيه الإلهي اللي في الإنجيل ... آخر مرة واحد سألني عن نفسي ، قلتله I`m the sheep that got lost  وكنت متأكدة من الموضوع ده وقتها. لحد ما في لحظة ما...اكتشفت إني الراعي اللي ساب ال 99 خروف عنده عشان يدور ع الخروف الضايع، اللي سابه وسرح بعيد...
It`s totally pathetic, meaningless and painful ومفيش أي حاجة تتعمل عشان نعدل الموضوع ده.

............................

المهم إني وسط البوستات اللي بكتبها وبمسحها أو بنشرها وأمسحها لاقيت فولدر بجمعه بالصدفة بقالي كام شهر اسمه screenshots ، خلاني ابتسم جدا جدا وقررت أحط منه حاجات هنا عشان منقفلش اليوم زعلانين.. يعني هي تعاويذ اليوم وبتقول زي ما ميم قال لي من كام يوم انتي مش باثيتك وعندك صحاب كتير بيحبوكي...

(1)
مع أوسكار رضوى تيم ووركر وليدر كويسة وواجهة مشرفة لبريزنتيشن الماركتينج اللي مبياخدهاش غير اللي اسمهم رضوى.

(2)


(3)



(4)

(5)



أوسكار إزاي رضوى داوود بتطلع مني أسباب الزعل وهي في روسيا وعلاقة ده بالالكترونات.

 (6)

أوسكار التسليم قبل الديدلاين بدقيقة.
(7)


عبدالرحمن هياخد أوسكار ألطف جملة اتقالتلي لما قال لي أنا نفسي بنتي تطلع شبهك أنتِ والبنت اللي بحبها.
(8)

 أوسكار أغرب طلب في 2015

(9)

أوسكار أكتر أستوكر مخيف في 2015..لو لسه بتقرا شكرا عشان مخطفتنيش لحد دلوقتي.


(10)



فيه.. فيه كتير جدا يا ياسمين.. شكرا.

..............