4.10.14

الـ مش مفروض


كان معايا فلوس كتير جدًا عن مصاريفي المعتادة.. بس كنت أجبن من إني اسافر لوحدي الأسبوع اللي فات بالتحديد.
معايا حُب كتير.. بس مش عارفة أوزعه على اللي بحبهم بالتساوي.
عندي رسايل في الانبوكس متكدسة بقالها يومين .. بس مش قادرة ارد عليهم
بقول اني محتاجة صندل وفساتين لفرح أخويا... بس مبنزلش ادور
انا 21 سنة و3 شهور إلا اربع أيام ..ولسه صغيرة وغبية ومبفهمش ابدا ازاي الدنيا ماشية كده.
بقضي ايام واوقات طويلة في بوكليت بشتغل..وبكره بوكليت اوي اكتر من أي مكان بروحه(حتى الناس اللي هناك مبيحبوش المكان اصلا!).
بكره بوكليت اوي..بس بحب مراية الحمام اللي عندهم والاوضة اللي على بابها حرف D والترابيزات اللي في الأركان.
بقول اني مش بندم أبدًا.. وده مش حقيقي بالظبط
بحب ايديث بياف وباك ستريت بويز وبلو وهاي سكول ميوزيكال.. بس بطلت اسمع لهم.
بسمع وبكرة جاي أخضر.. بس بكرة مبيجيش أخضر عادة.
بعرف اسوق مع حد من أهلي قاعد جنبي.. بس بخاف آخد العربية لوحدي.
بكره الشاي جدا.. بس ممكن اشرب شاي نكهات!
مبحبش كلام يتقال من غير ما اعرف معناه..ومع ذلك بحب اسمع مزيكا كتير جزائري او تونسي او اوروبي مع اني أغلب الوقت مش بفهم ولا حرف منهم
بحب الفلك ومستلفة كتاب عملاق من رضوى داود مخصوص.. ومقرأتش فيه غير 20 صفحة
كل يوم بكتب.. بس ببدأ مليون موضوع عـ المدونة ومبكملهمش وكأني خايفة أنشر أو أفلتر اللي مفروض يتنشر واركن حاجات تانية على جنب.
بقول اني خلصت خطة الكتاب الأولاني وعملت تشارتات ودواير ..بس لسه مكتبتش ولا صفحة ولا حتى اسماء الشخصيات لو كنت ناوية اسميهم يعني!

انا عارفة اني بنت عادية.. مش سوبر جميلة ولا سوبر ذكية ولا كريتف بشكل خطير ومتقلبة ومش بسمع كلام غير اللي في دماغي وبحاول.. طول الوقت بحاول..لما بييجي أفكار مجنونة ف دماغي بقولها بسرعة.. ولو مصيغتهاش حلو بتضيع..أغلب الوقت معنديش ثقة.. ويمكن مستحقش كتير ولا حاجة.. مستحقش غير اللي باخده واللي مش مكفيني عشان ابقى سوبر سعيدة.. نسيت اقول اني اكستريمست.. فلو مكنتش سوبر سعيدة مش هحس اني سعيدة.

يارب.. انا لسه حاسة اني استحق ليلة العيد اكون بعمل حاجة غير الرقص على اغاني كئيبة والكلام مع أحمد يحيى عشان اشرحله تعريف الاكتئاب ليلة العيد..
ممكن مثلا اعمل فيديو كونفرنس مع خلود اغيظها بشعري الويفي -زي رييس ويذرسبون اللي في الصورة- واللي عملته لنفسي ف 3 ساعات قبل ما انفذ  قرار قصه..او اتفق مع سوو ونوري هننزل نصلي العيد امتى عشان يصحوني كالعادة بدري..او اقول لتيتة تجهزلي شنطة فيها ترمس عشان اخده معايا وانا مروحة من عندها بكرة..او امسك كتاب لطيف م المكتبة أقراه.. كان ممكن ع الأقل اعرف ايه اللي الناس بيعملوا ليلة العيد بيخليهم مبسوطين وانا هعمله!


طب انا رجعت أعمل Labels يارب زي الناس المحترمين .. ممكن انبسط بقى زي الناس؟