13.12.12

نجوم


 

عارف أنت عدد الأشكال اللي ممكن نتخيلها لما السما تبقى مليانة نجوم؟
السما هنا وهنا بالتحديد ضلمة اوي ،فيها نجوم تتعد على صوابع الإيد ، معنديش أي فكرة ليه ، يمكن انعكاس لأرواح البشر اللي عايشين في الجانب ده من العالم.
 
..عارف رغبة اليوم المُلحة بالنسبالي النهارده كانت ايه؟
 إني أسكن في مكان مفتوح وهادي وفيه روف كبير بيبص على السما..ومحدش بيبص عليا.

عشان كده أول ما روحت رميت الخمسة كيلو هدوم اللي كنت لابساهم طول اليوم وقفلت نور الأوضة ونمت على الأرض عل ضهري وأنا مبحلقة فوق ، كنت عاوزة اتخيل لحظة معينة وأنا بشرحلك مليون شكل مرسومين على صفحة كُحلي خيالي متمرس في رسمهم ، وبدل ما اشوف السما شوفت الفراشات المنورة بتاعتي اللي في السقف ،وحسيت إني مخنوقة اوي

،إحساس إن الدنيا ديه أضيق من خرم إبرة والكون بتاعي لايتعدى مساحة الكام متر مكعب بتوع أوضتي
الواقع إني تعبت على اخر اليوم وصعبت عليا نفسي عشان كان نفسي أفرح بجد ، كان ممكن اليوم يكمل ، بس لما بتفكر إن اليوم مش ممكن يبقى سيء وأنك قوي وهتقاوم ، بتلاقي إنك غلطان ، ودايماً فيه طرق اليوم يبوظ بيها مكنتتش تخطر على بالك.


عارف لو جيت دلوقتي ، أوعدك اني هبقى كويسة
وهبطل حركات البنات ديه ومش هتجنن عليك واكبر المواضيع ، عارف لو جيت هبطل تكشيرة وهصحى اول ما

المنبه يرن عشان اذاكر وهاخد الدوا من غير ما اطنش ومش هكركب الاوضة تاني وهبقى بنت كويسة ، آه والله ،

بس تعالى انت بس