11.9.11

التخلص من خيباتك



هذه هي المعادلة
حينما تَحتَار عنْدَ فِعْلِ أحد الأشْياء
..لا تفعل شيئاً
فقط أَلقِ بعبءِ اختيَارِك على شخصٍ آخر
اجعَلهُم يختَارُون لأجلِك
ثُمَّ حَملهم وِزر الخَطَايَا
اجعَلهُم يَشعرُون بأسوَأ ما يَكُون
اصرُخ بوَجهِهم
اجعلهم يعانون عوضاً عنك
وربما يبكون
أو يرحلون
اكسِّر حاجز خذلانك بتكسير قلوبِهم
ولا تنسَ إلقاءَ ورُودِك فوقَ قبورِهم
..لكنك تدركُ في النهاية
أنه لم يكن سوى قرارك 
 !منذ البداية




هناك 10 تعليقات:

Miss LoZa يقول...

تصدقى فكرة حلوة
بس برده زى ما قولتى فالاول وفالاخر هيبقى قرارك
وده مش هيحميكى من العذاب

catroz يقول...

بمعنى اصح كن خبيث
او اغلبوهم بالصوت بقى :D

Bent Men ElZman Da !! يقول...

"أنه لم يكن سوى قرارك
!منذ البداية"
عاجبتنى النهايه دى
وده اللى بيحصل على طول على فكره واحنا بنعمل مش واخدين بالنا
بيكون لينا يد فى كل اللى بيحصلنا
بس دايما بنقول هما اللى عملوا كده
ايا كان هما مين بقى

paix يقول...

فعلا الفكرة لزيزه يعني هما يتحملوا وانا مبسوطة وانا بلوم فيهم انا رح اجربها بأقرب فرصة ورح ابعتلك النتائج ههههههه

Ramy يقول...

عارفه أسوء شيىء

أن نحمل غير أخطائنا حتى لو ساعدونا ف الأختيار

لأن فى الأول و الأخر أنا من أتخذ القرار و عمل بيه

أتخلص من خيباتى

بأنى أحاول أصنع خيبات اكثر قوة (:

تستطيع محى هذه الخيابات (:

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?9964217694904afa96c69c5a7dcdc95e

zay maTigy يقول...

احيانا بنعمل كده من غير ما نحس
واحيانا بنعمل كده املا فيهم وطمعا ف انهم يبقو احنا واحنا نبقا هما
جميل البوست :)

sara adel draz يقول...

رضوى .. انتى عبقرية !!
بجد انا حاسة بكل كلمة قلتيها دلوقتى
..
وعايزة اقول ععععععععععععععععع
بس خلاص

I'm The CraZy One يقول...

رضويــــــــــــــ !! مش عارفه اقولك ايه ؟!!! يااااا ..انا عارفه الاحساس ده اوووي
:(

طالبة مقهورة ..درجة أولى يقول...

انا قرأت جميع الكومينتس..ومبدئيا ميرسي يا جماعة للكل..ممكن ارد بكرة عليكوا واحد واحد ..ممكن :)
ولو محصلش عادي يعني..انها الظروف يا اعزاء

كلمات من نبع احساسي يقول...

وجون وجون وجون:)

بس وبكل سعاده انا مش من الشخصيات اللي بتقدر تعمل كدة :):) بس هبقي اجرب علشان اغير شويه مسئوليه القرارت المتسرعه دى اللي باخدها