22.2.11

shooting star


كانت يديها ترتعشان
ويداه وصلتا لحدود التجمد

وفي معادلة غريبة
تجمع بين الدفء والسعادة
جلسا تحت غطاء السماء

ينتظران نيزكاً
لتتحقق أمنيتهما

هي..
تمنت أن يحبها للأبد

وهو..
تمنى أن تحيا به أو بدونه سعيدة للأبد

وعندما رحلت عنه




جلس وحيداً في البرد
ينتظر نيزكاً آخر
ليتمنى


لو أنهم
ألغوا كلمة " للأبد "
نهائياً
من معاجم اللغة

..

هناك 24 تعليقًا:

Unique يقول...

الأبد الأبد

سلمتِ

mena يقول...

اولا ازيك يا رضوى وعامله ايه يارب تكونى بخير

ثانيا وحشانى جدا والله

ثالثا ستظلين للابد وابدا رائعه ف كل ما تكتبين

ranim يقول...

روديييييييييييييييييييي تحفة مووووووووووووووووت والله

وحشاني موووووت

Silver Eyes يقول...

هى ازاى رقيقة وجواها مليون احساس كدا !!
:)

Heidenröslein يقول...

رائعة كالعادة .. لا أملها أبدا :)

نبع الغرام يقول...

الله عليكى بجد

انسانه جميله حالمه
ربنا يسترك يارب ويوفقك ويقدم ليكى كل الخير

تقبلى مرورى
ايناس

أقدم عاصمه فى الحب يقول...

السلام عليكم

تمنيت امس اشياء كثيره مع علمى بإستحاله تحقيقها
وعند تجولى عند اصدقائى وعندك أكتشفت ان جميعنا تمنينا أمس ...
ولكن هنا.... مش عارف
انتى محيرانى اوى ...
.
جميله حتى الوجع :)

Ramy يقول...

(:

هأبتسم بس

و أقول برافوووووا (:

عارفه حاسيت بالبرد حقيقى

و انا حران اساساً (:

يمكن عاوز يلغى للأبد

لأن الحب ليس له حدود للى بيفهمه

يمكن

(:

عمرو يسرى يقول...

للابد
كلمه نعشقها فى قرب الحبيب
ونكرهها فى بعده

P!ИЌ AИğΣĹ يقول...

الابد ..
كلمة يجري خلفها
البشر ..
..
تقبلي مروري ..
^^

لـــولا وزهـــراء يقول...

كانت يديها ترتعشان
ويداه وصلتا لحدود التجمد

وفي معادلة غريبة
تجمع بين الدفء والسعادة
جلسا تحت غطاء السماء

ينتظران نيزكاً
لتتحقق أمنيتهما

هي..
تمنت أن يحبها للأبد

وهو..
تمنى أن تحيا به أو بدونه سعيدة للأبد

وعندما رحلت عنه



جلس وحيداً في البرد
ينتظر نيزكاً آخر
ليتمنى


لو أنهم
ألغوا كلمة " للأبد "
نهائياً
من معاجم اللغة
..

" هو: اتعلمين عندما كنا هناك وجلسنا سوياً ندفئ برد قوبنا بالحب... اتعلمين عندما كنت في قمة العطاء فتمنيتك سعيدة للابد سواء كنت او لم اكن بحياتك؟ ... كنت كاذباً !!! فقلبي اناني لا يتحمل الا ان تكوني سعيدة معي وفقط اما ان تكوني سعيدة مع غيري... فأشك انني كنت اقصدهاالان ... لحظتها تمنيت ولكن عندما جربتها ندمت... فبماذا يفيدني ندمي وقد سبقتني اليه كلماتي للابد ... للابد...

هي: اتعلم عندما اخبرتك امنيتي.. اتعلم عندما كنا سوياً مع ذلك النيزك؟؟؟ ظننت اني احببتك فتمنيت ان تحبني للابد ... لكني اكتشفت انني لم احبك يوماً بل كنت في منتهى الانانية معك حيث انني فضلت حبك لي للابد على سعادتك وتمنيت ان تحيا بحبي مع نبض قلبك ولم اشترط ان اكون معك لحظتها...

هو: حبيبتي كنت كاذباً
هي: حبيبي كنت انانية.

كيف يمكن ان يبنى حباً من كذب وانانية !!!

جميييييييييييييلة يا بت يا دودو ياعسوللللللة
لولا

طالبة مقهورة ..درجة أولى يقول...

لبني..

الله يسلمك من كل سوء

طالبة مقهورة ..درجة أولى يقول...

منة..

الحمد لله كويسة
وانتِ رائعة يا منونة ميرسي لزوقك جدا

طالبة مقهورة ..درجة أولى يقول...

روني

وحشاني اكتر
كان نفسي يدونا اسبوع كمان اجازة وكنت هكلمك ونتقابل

هكلمك برضه ونحدد معاد بعدين اشوفك انتي وهندودة عشان وحشتوني فعلا جدا

طالبة مقهورة ..درجة أولى يقول...

سيلفر آيز

:)
انا بحب اشوفك اوي

طالبة مقهورة ..درجة أولى يقول...

Heidenröslein

وانا مش بمل منك ابدا برضه

دمتِ بكل خير يا ضحى

طالبة مقهورة ..درجة أولى يقول...

نبع الغرام

ايه ده ايناس ملاك؟؟؟؟

استني استوعب كده ان انتي
..
..
..
خلاص استوعبت
ربنا يخليكي يا ايناس
منورة يابنتي البلوج كله وحشاني جدا

طالبة مقهورة ..درجة أولى يقول...

اقدم عاصمة في الحب

ولا انا مش عارفة
اتصور :)

بحب كومينتاتك اوي مش عارفة قلتلك كده قبل كده ولا لأ

طالبة مقهورة ..درجة أولى يقول...

رامي

:)
ابتسم انت في الجيزة
كويس انك حسيت بالبرد
عاوزة احس ان الشتا مش هيمشي خالص

عاوز يلغيها تلكيكة
يمكن عشان الأبد انتهى برحيلها بالنسباله

طالبة مقهورة ..درجة أولى يقول...

عمرو يسري

بالظبط وجهة نظر مظبوطة وده القصد م البوست

طالبة مقهورة ..درجة أولى يقول...

بينك أنجل..

مرورك نورني جدا

اشكرك

طالبة مقهورة ..درجة أولى يقول...

لولا...

تفسير ممتاااااز للبوست حقيقي يعني

سعيدة ان الفكرة وصلت بقوة كده

ميرسي يا هبة :)

Ramy يقول...

و عليكم السلام (:

دة تعليق ع البوست الجديد

هو احنا بنغلب (:

الثقة عارفة أنا أتعلمت أنى أعرف مثقش فى الناس قوى إلا لما وصلت من سنتين هههههههه

المشكلة أنى لما بحب حد بأثق فيه جداً لأبعد ما تتخيلى

و ده شيىء غلط جداً على فكرة

مش هقلبها حصة بقا (:

على فكرة الصورة عجبتنى قوى و وضحت الأرهاق الذهنى اللى عندك من المذاكرة و من اللى خذل ثقتك

عارفه أنا كُنت بجيب أعذار كتير للناس اللى بيخذلونى لدرجة أنى ممكن أطلع انا غلطان ف الأخر
ههههههه
عارفه البوست فى حاجات كتير اتكلم فيها
بس انا رغيييت قوى معلش او يمكن مش قوى مش عارف (:

السلامو عليكو بقى

(:

طالبة مقهورة ..درجة أولى يقول...

Ramy

كنت موقنة ان فيه ناس هتعلق هنا ههههههههههههه

انا يمكن مش سهل اثق في حد
عشان بشك في الناس وبتصيدلهم أخطاء عشان اعرف هقدر اثق ولا لأ
وحتى ثقتي بحدود
يمكن اللي تاعبني اني وثقت المرة ديه بلا حدود

الصورة على فكرة باك جراوند لفيلم اليس في بلاد العجايب..زي كاركاتير او كده

على فكرة انت ترغي براحتك انا مش بمل من كلامك والله يا رامي

وعليكم السلام :)