28.2.11

ليس ليلاً



تمسكت بطرف ملابسه
كطفلة تائهة في غيابات الحقائق

وأخذت تبكي دموعاً سوداء
في بحيرة عشقه


وتخبره
ألا يتركها وحيدة
في الليل ..



فهي تخشى الحزن
وتكره العتمة

ترجته ألا يحمل حقائبه
ويتركها في البرد
وحيدة.


وبرحيله..
ادركت ان العتمة
لا تقتل

والحزن
لا يؤلم

انه الحب ما يفعل ذلك.

هناك 12 تعليقًا:

طالبة مقهورة ..درجة أولى يقول...

ملحوظة خارجية: نفياً للشائعات اللي ترددت حواليا في اخر كام بوست
اهو مموتش حد المرة ديه ..:)

ranim يقول...

رودي
اولا انا لسه ف اجازة
ثانيا انا ف التحرير كل يوم عاوزة اشوفك ف اي حته بقي
ثالثا البوست اكتر من رائع
استمري هكذا
رابعا انا نزلة بكره ان شاء الرحمن علشان اجيب كراسة جديدة ليكي علشان الكراسة التانية قربت تخلص
استمري هنفضل دايما جنبك نشجعك ع الابداع تحياتي يا وردتي
مبتسمة دائما

طالبة مقهورة ..درجة أولى يقول...

رنيم

ما انا عارفة
بس انا مش في اجازة :(
الاسبوع ده متهي بالنسبالي
الدروس كتير ومكثفة

خلصتي الكراسة معقولة؟ مش مصدقاكي انتي تحفة :)

ميرسي يا مبتسمة

safa7_karmooz يقول...

العتمة لا تقتل ...ولكنها تجعلك اقوى

=)

R-H-S يقول...

انتي مموتيش حد اه بس برضو طلعتيه صرمه قديمه مفيش مره هههههه ولا بلاش

البوست دا فيه استعاه مكنيه وفيه كنايه وفيه جمااااااااال

تحياتي ودعواتى

Ramy يقول...

أحياناً الحزن
على الحب
هو المؤلم

P!ИЌ AИğΣĹ يقول...

الم الفراق بقدر كونه مؤلم ..
الا انه يولد من رحمة .. شخص اقوى..
اعجبتني ..وبشدة ..
دمتي بود غاليتي ..

(هيبو) يقول...

في الحقيقة كلامك صائب

الحب في البداية يكون الاحساس به اكثر من رائع ودوما تصعد رعشة الفرحة كلما تذكرنا حبيبنا
في رحيلة تتغير الاجواء داخلنا ،
فسابقا كنا نمدح الحب والان صرنا نذمه

الك تدوينة كتبتها منذ عامين حينما كان قلبي فارغا
http://hibo-x.blogspot.com/2010/07/blog-post_21.html

دعاء العطار يقول...

الله عليكى يارودى

وحشتنى ابداعاتك بجد

(:

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

لما بيكون مزاجى مش مظبوط

بحب اقرء ليكى

انتى حد جميل اوى
واسفه لتأخيرى لان النت كان فاصل
وحشتينى اووووووووووووى

ايناس

ريحانة الاسلام يقول...

تفتكرى ؟؟

mena يقول...

بصي انا مش هقول حاجه غير

يا مبدعه