13.1.10

شعرت وتساءلت ولكن..لم انتظر اجابة

بين ما مضى وما يحدث


شعرت بالخوف حينما أدركت انني لن اراك ثانية..


شعرت بالضياع حينما ادركت رحيل كل من حولي


ولم يتبقى لي سوى نفسي


تساءلت هل ستستطيع احتوائي ام سأحتاج من يعيني ؟


ولكني احتويتي عرفت اسعد نفسي بنفسي


عرفت اضحك نفسي واقول نكت واكلم الحيطة كعادتي


شعرت انني جرحتك في لحظة


وشعرت كثيراً أنك لن تتركني


أما الآن


فقدت الشعور

لم اعد اشعر بشيء سوى بذبذبات داخلية متوترة

تهدأ تارة وتنشط اخرى مشعلة بداخلي اسئلة جديدة


ولكنها لا تحتاج اجابات لأنه...لم يعد يهم


***********


ملحوظة مهمة أوي مش شرط اللي بكتبه بيعبر عني ممكن اكون حسيت بحد حواليا اوي وعبرت عنه أو ممكن يكون حجات ف دماغي مش شرط يكون انا ده او هيا ديه او اي حد !!!

_____

تم تعديل البوست

هناك 18 تعليقًا:

I'm The CraZy One يقول...

howa da 2lmatloob temashii 7ayatek benafsek bas da sa3b w bezat 2l27towa2 :S

nice post ya amar

لولا وزهراء يقول...

رضوى
-*-*-*-*

على فكره اخر جملتين كانك تنفى عن نفسك تهمه
ايه المشكله لما تعبرى عن نفسك او تتكملى من قلبك علشان تفضفضى معنا
احنا متفقين ان احنا كلنا هنا اخوات وماحدش غريب بينا
نتكلم بقى على البوست بجد حلو اوى ومش هاكدب عليكى لمس جوايا حاجه يمكن حسيت فى بعض الجمل انها تتكلم عنى او عن حد من اصدقائى
بجد كلامك واضح انه خرجه من قلب طاهر برئ عشان كده وصل لقلوبنا بسرعه

تقبلى ارق الامنيات بالسعاده

زهراء

Tears يقول...

جميل جدا

prince of silence يقول...

u know what ? I'm really sick of these amazing words .. these great feelings .. how I wish I can stop writing

Just Smile يقول...

I'm the crazy one

Hendo ...you're totally right
bs e7na 7walena nas kteer lazem bardo nseeb lehom msa7a 3shan ysharkona

really el e7twa2 dah moshkla kbeera

nwarteny ya Hendo

Just Smile يقول...

لولا وزهراء
* * *

على فكرة اخر جملتين دول كان لازم اكتبهم..انا مش بنفي عن نفسي اي شيء لأن ديه حياتي وده واقعي وانا معترفة بيه لكن فعلا مش كل كتاباتي بتكون عني وان كتبت الجملة ديه تمهيداً للحجات الجاية كمان مش بس البوست ده..يارب تكوني فهمتي حاجة م اللي بقوله ^_^

متشكرة اوي يا زهراء وده المطلوب من التوبيك انه يلمس حجات جوانا يمكن مش واخدين بالنا منها..

ميرسي اوي على كلامك الجميل ودايما منوراني

Just Smile يقول...

Tears

Thank you so much...hope you loved it

Just Smile يقول...

prince of silence


never say something like that again >>stop writing??how come

I'm not a good writer i don't think I'm even a writer

these are feelings nothing more and i bet you are good at writing...

i'll take a look on your blog soon and tell u what i really think

thanks sweety

3mr wa2el يقول...

حلو الكلام و اللهي
و فعلا الكلام دة شعورة بجد لما تلاقي ان الواحد ممكن يحس بحاجة او يحس بحد ريب نمنة فبيكتب
الى عجبني انة كان فاكر و لكن كان حلم ف الاخر و الوقتي ذبذبات جمبة بس مش جمبة
و صبرا يا حبيبي صبرا زي ما التوكتوك لسة معدي و مشغلها
و نقول اية غير
ابدعتي ف التوصيل لينا بالكلام

saragebaly يقول...

جميل جدا ما سطرت أناملكوما كـُـتب بريشة احساسك ونبض قلبك

عظيم أن تحتوي أنفسنا أنفسنا

وان فقدنا الشعور

فأحيانا نضطرب

ونفقد تحديد هوية ما بداخلنا

حتى نستخدم له الدواء المناسب

فلا نعطي الدواء .. لعدم القدرة على التشخيص

فنفقد .. رغما عنا .. الشعور


******

مدونتك جميلة جدا

تقبليني بين كلماتك في زيارتي الاولي

ولي زيارات أخرى إن شاء الله


دمتـِ بحب وسعادة

سارة

Selfmeaning يقول...

كلمات فيها احساسيس كتيرة

ممكن تكون بسيطة لكنها معبرة جدا

تخياتى ليكى فعلا

بالنسبية للنوت النونو بتاعتك كان

اقولك سواء ديه تجربة عشتيها بنفسك او

حد قريب ليكى عشها مش فارق كتير

لان فى الحالتين تملكت مكن الاحساسيس

و المشاعر و عرفتى توصفيها

blue-wave يقول...

الكلمات بتعبر عن ناس كتير
وحاجات كتير جواهم

شاب فقرى يقول...

اقولك على حاجة خطيرررررررررة

انا قريت الملاحظة وبعدين قريت البوست

شفتى اللؤم والخبث :D

بصى هوا الاحساس المذكور فى البوست احساس حقير وهوا بداية الوحدة والإكتئاب
ومعنى انى اقول احساس حقير يعنى انتى قدرتى تنقلى لنا الاحساس بكل صدق وجمال
إهنيكى عالوصف
(( زى بالظبط عادل ادهم كل الناس بتكرهه لانه ممثل بارع وقدر يطلع فى ادوار شر كتير والناس تكرهه منها معنى كدا انه بارع :) ))

بس كدا

انا خلصت

صباح الفل وخالص التحية والتقدير والاحترام وكل الحاجات الحلوة دى

شاب فقرى :)
ملاحظة عابرة :
حلو موضوع اكلم الحيطة دا
انا عادة بكلم نفسى وانا ماشى عالنيل او عالبحر او فى الشارع والناس بتقول مجنون :D

دا العادى :)
لو عايزة جربى الاحساس دا هيعجبك اوى
نصيحة من سخصية فقرية :)

Just Smile يقول...

3mr wa2el

فعلا يا ابيه ممكن نحس بحاجة نحسها اوي بجد فبنكتب عنها :)

شكرا يا ابيه وصبرا يا حبيبي صبرا ^_^
يبختك عندكوا توكتوك انا نفسي اجربه

تحياتي

Just Smile يقول...

saragebaly

جميل اوي الرد يا سارة تعليق اكتر من رائع ويشرفني مرورك وتعليقاتك طبعا هنتظرها باذن الله


Selfmeaning

عندك حق يا قمر مش مهم سواء عشتها او لأ اهم حاجة اني حسيتها وكتبتها...شكرا جدا وعجبتني مدونتك خالص مالص بس للاسف مش لاحقة اعلق

Just Smile يقول...

أ/عمرو فاروق

صح جدا الكلام

شكرا لمرور حضرتك

Just Smile يقول...

هههههههههههههههه انتا بتقرا من تحت لفوق...لا بجد طريقة مميزة للقراية هبقى اجربها بس يارب افهم


(( زى بالظبط عادل ادهم كل الناس بتكرهه لانه ممثل بارع وقدر يطلع فى ادوار شر كتير والناس تكرهه منها معنى كدا انه بارع :) ))

مش عارفة اتصور مفكرتش بالجانب ده ووجهة النظر ديه قبل كده..اتصور كده بدأت افهمك ..سعات كنت بتوقع انك بتحب الهجوم بس مكنتش اظنك بتاخده على انه نجاح :)


ملاحظة عابرة على ملاحظتك العابرة:
الحيطة موجودة ف اي وقت وسهل انك تكلمها احسن زائد انها ممكن ترد عليك وتقولك انت عبيط بتكلم الحيطة...انما البحر هيتكسف يكلمك قدام الناس..

ديه وجهة نظر روديهية برضه :)

ميرسي جدا ليك ضحكتني

Sharm يقول...

اكتر حاجة عجبتنى بصراحة تعليق شاب فقري